ՍԵՐՈՒՆԴԷ ՍԵՐՈՒՆԴ…

0 0
Read Time:1 Minute, 48 Second

special issue  ՀԱՅՐԵՆԻՔ

Խմբագրական – Ապրիլ 2014-ի բացառիկ

“Ամէն մարդու ծննդավայրը, հոգ չէ թէ ան խոպան ու անջրդի տեղ մը եղած ըլլայ, քաղցր է իրեն համար: Անոր համար, որ մէկըիր առաջին քայլերը անոր հողին վրայ կ՛առնէ, ու երբ վար իյնայ, իր ճակատը կը զարնէ անոր քարերուն, թէ ոչ` ուրիշ պատճառ մըկայ, չգիտեմ, բայց իմինն ալ, ուրիշներու ունեցածին պէս, քաղցր է ինձ համար“:

                                                                                            Արամ Հայկազ

Տարագիր, հալածուած ու ցիրուցան եղած հայութիւնը թօթափած է իր ողբեգութիւնը: Բարդոյթ մը, որուն կամայ թէ ակամայիրատես եղած ենք եւ դեռ ալ կ՛ըլլանք:

Սերունդները կը փոխուին, ինքնաբերաբար իրենց հետ նաեւ կատարելով փոփոխութիւններ: Այսպէս բոլորովին տարբերպայմաններու մէջ ստեղծուեցաւ նաեւ հայորդիին նոր կենցաղը, մտայնութիւնն ու բարոյականը:

Պատահածը սպասուած իրականութիւն մըն էր: Սփիւռքահայ զանազան գաղթօճախներէ ներս, բնական է որ հայորդին քայլպահէր տեղւոյն ապրելակերպին հետ: Այսպէս, հայ գիւղացին փոխած էր իր տեղն ու վայրը եւ դարձած վաճառական,արհեստաւոր, ճարտարագէտ եւայլն:

Այո՛, նաեւ փոխուած էին բարոյական ըմբռնումները: Հայորդին քաղքենիացած է: Բարոյական նոր ըմբռնում` յաջողիլ, տեղգրաւել քաղքենիներու շարքին: Այս գծով, տեղին է անգամ մը եւս յիշել ու նկարագրել Արամ Հայկազի այդ տպաւորիչ եւ յուզիչ խօսքերը, ուրան…“համաշխարհայնացում“ կոչեցեալ արհաւիրքէն շատ առաջ, նկատելով Արեւմտեան Աշխարհիչափազանցութիւնները, մեծ յուսախաբութեամբ կ՛արտայայտուէր անփառունակ “Սանթա Քլոզ“ին մասին, եւինքզինք մանուկի մը տեղ դնելով կը պահանջէր … խորհուրդի, առասպելներու, եւ հրաշքի մէջ թաթխուածԿաղանդ պապը, որ իր հէքիաթներով, մրրիկներու շունչով, դէպի աղբիւր վազքով, մխացող օճախներով, գիտէրգաղտնիքը ծխնելոյզներէն անշշուկ վար իջնալու եւ տղոց գուլպաներն ու կօշիկները լեցնելու:Այսպէս…Հայութեան եւ առ հասարակ հայ մշակոյթի եւ պարզ սովորութիւններու պահպանման եւ յաւերժացման  հարցը,յաճախ կը դրուէր մասնաւորաբար հայ ղեկավարութեան եւ մտաւորականութեան առջեւ, որոնք կրցան վերակառուցել փուլեկածն ու քանդուածը:Եւ այսօր, այդ աշխատանքը կը շարունակուի սերունդէ սերունդ: Հայեցի դաստիարակութիւն` դպրոցական թէ արտա-դպրոցական բնագաւառներէ ներս, նոյնքան կարեւորութեամբ:Կապուած ու կամրջուած է հայը իր անցեալին հետ: Դպրոց, լեզու, գիր, մշակոյթ, գաղափարական երիտասարդութիւն, որ տէր դարձած է իր պատմութեան, հարուստժառանգութեան եւ տոհմին:Սերունդէ սերունդաշխատանքը կը շարունակուի Հայոց Ցեղասպանութեան սեմինՀայրենահանուած հայը դիմած էհայրենադարձութեան, եւ այդ ալ ոչ թէ միայն Հայաստան եւ Արցախայլ նաեւԱրեւմտահայաստան:

Ծանօթ.- Կողքի նկարը կը պատկանի ֆրանսացի հանրածանօթ լուսանկարիչ Հանրի Քարթիէ Պրըսոնի (1908-2004), որ կընկատուի “Ֆօթորեփորթաժի հայրըԱնոր ոսպնեակին իւրայատուկ նկարներէն մէկն էՍեւանի ափին, 1972 թուականինառնուած այս ակնթարթըԱկնթարթ մըոր ընբոշխնելու համարկարելի է ժամեր տրամադրել:

Happy
Happy
0 %
Sad
Sad
0 %
Excited
Excited
0 %
Sleepy
Sleepy
0 %
Angry
Angry
0 %
Surprise
Surprise
0 %

Average Rating

5 Star
0%
4 Star
0%
3 Star
0%
2 Star
0%
1 Star
0%

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Social profiles