ՎԵՐԱՓՈԽՄԱՆ ՏՕՆԻ ԲԱՐԵԿԵՆԴԱՆԻ ՆՇՈՒՄ «ՔԷՄՓ ՀԱՅԱՍՏԱՆ»-Ի ՄԷՋ

ՊՈՍԹԸՆ․- Կիրակի, Օգոստոս 11-ին, Վերափոխման տoնի Բարեկենդանին առիթով, Ուոթըրթաունի (Մասաչուսէց) Սուրբ Ստեփանոս եկեղեցին իր տարեկան դաշտահանդէսը կատարեց « Քէմփ Հայաստան»ի (Ֆրանքլին) մէջ։ Համադամ ուտեստեղէններու եւ հիանալի ընկերային հանդիպման կողքին, օրուան ակնառու բաժինը աւանդական Անդաստանն էր (դաշտերու ու բերքի օրհնութիւնը), որուն յաջորդեցին Խաղողօրհնէքն ու մատաղը, զոր կատարեց Ա․Մ․Ն․ արեւելեան թեմի բարեջան առաջնորդ` Անուշաւան արքեպիսկոպոս Դանիէլեանը: Սրբազան Հօր կ՚ընկերանային Սուրբ Ստեփանոս եկեղեցւոյ հովիւ՝ Տ. Անդրանիկ Ա. քահանայ Պալճեանը, Նորթ Էնտովըրի Սուրբ Գրիգոր եկեղեցւոյ հովիւ՝ Տ ․ Ստեփան քհնյ. Պալճեանը, Փրովիտենսի Սրբոց Վարդանանց եկեղեցւոյ հովիւ՝ Տ ․  Գաբրիէլ քհնյ. Նազարեանը եւ Ուայթընսվիլի Ս. Աստուածածին եկեղեցւոյ հովիւ՝Տ ․ Միքայէլ քհնյ. Տէր Խոսրովեանը։

Առաջնորդ Սրբազան Հայրը իր շեշտը դրաւ աւանդութիւնները պահպանելու  պարտաւորութեան վրայ, որպէսզի հայոց եկեղեցին մնայ շէնշող հայ եկեղեցի եւ իրաւամբ վայելենք Տիրոջ Աստուծոյ ներկայութեան ոյժը մեր կեանքէն ներս։

Ան յորդորեց, որ ներկաները ամուր կառչին մեր հայկական ու քրիստոնէական ժառանգութեան, որպէսզի ըմբռնեն աշխարհի վրայ մեր առաքելութիւնն ու ինքնութիւնը որպէս մարդ արարածներ: Ապա ուրախ եւ օրհնեալ օր մաղթեց դաշտահանդէսին մասնակցողներուն:

Հայաստանեայց Եկեղեցին կը նշէ Սուրբ Աստուածածնի Վերափոխման տօնը, որ մեր կրօնական տօնացոյցի հինգ տաղաւար տօներէն չորրորդն է, եւ Խաղողօրհնէքը։ «Վերափոխում» բառը «վեր փոխադրել» կը նշանակէ գրաբարի մէջ։ Ըստ աւանդութեան, Աստուածածնի մահէն ետք, առաքեալները զայն թաղեցին Գեթսեմանիի պարտէզին մէջ։ Բարդուղիմէոս, որ ներկայ չէր յուղարկաւորութեան, փափաքեցաւ գերեզմանը այցելել։ Երբ աշակերտները գերեզմանաքարը բարձրացուցին, զարմանքով տեսան, որ մարմինը անհետացած էր։ Ենթադրեցին, որ Քրիստոս իր մայրը տարած էր դէպի Երկնային Արքայութիւն, պարապ գերեզմանը փաստ նկատելով, որ Տիրամայրը մահացած չէր, այլ՝ քնացած, եւ մեր Տէրը արքայութիւն տարած էր զայն։ Այս իրադարձութեան վրայ հիմնուելով, Եկեղեցւոյ Հայրերը Ս. Աստուածածնի Վերափոխման տօնը հաստատեցին։ Տօնին կը նախորդէ հինգօրեայ պահք եւ կը յաջորդէ՝ մեռելոցի օր։

Աստուածածնի Վերափոխման գաղափարը հին է, ինչպէս ցոյց կու տայ Աստուածամօր նուիրուած արձակն ու բանաստեղծութիւնը։ Սակայն, ան եկեղեցական հիմնական վարդապետութիւն չէ դարձած մինչեւ 9րդ դար, իսկ միայն 12-րդ դարուն է, որ տօնը «Վերափոխում» անունը ստացած է։

Խաղողօրհնէքը տեղի կ՚ունենայ Վերափոխման տօնին օրը, թէեւ երկու իրադարձութիւնները աղերս չունին իրարու հետ։ Այս արարողութիւնը հիմնուած է աստուածաշնչական աւանդութեան վրայ. Աստուած պատուիրած է իսրայէլացիներուն՝ Մովսէսի միջոցով, որ նուիրեն իրենց երախայրիքը գոհութեամբ, որպէսզի այս ձեւով բոլոր պտուղները Տիրոջ օրհնութիւնը ստանան։ Այս առիթով, «Փառք Սուրբ Խաչի» շարականը կ՚երգուի եւ կը կարդացուին աստուածաշնչական դրուագներ, որոնց կը հետեւի Ս. Ներսէս Շնորհալի Կաթողիկոսի յատուկ աղօթքը։ Աղօթքէն ետք, խաղողները երեք անգամ կ՚օրհնուին եւ ապա կը բաժնուին հաւատացեալներուն, որոնցմէ շատեր հրաժարած են խաղող ուտելէ մինչեւ Խաղողօրհնէք։

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*